Biztos megállás, még szükséghelyzetben is.
A piacvezető Continental az új ContiWinterContact TS830 téli gumiabroncsával egy újabb átütő sikert ért el a biztonságosabb vezetés, a kimagasló futásteljesítmény és a lehető legalacsonyabb mértékű gördülési ellenállás elérését célzó téli termékfejlesztési programjában.
A kiváló eredmény egyrészről a tökéletesített mintázati szerkezetnek és oldalfal kialakításnak, másrészről a mintázati keverék új polimer-adalékának köszönhető. A személygépjárművek számára kifejlesztett új téli abroncs elsőként 15” és 16” colos, T/H/V sebességindexű méretválasztékában kerül piacra.
A gépjárművezetők általában jobban tartanak a téli közlekedéstől, mint a nyáritól, ami igazság szerint egyáltalán nem meglepő. Mint az köztudott, a balesetek bekövetkezésének kockázata hatszor nagyobb a hidegebb idő beálltával, mint a nyári időszakban. Egy 2004-ben végzett Continental felmérés (Continental Traffic Survey 2004) szerint a közúti balesetek jóval több, mint a fele a téli időszakban következik be. A folyamatosan növekvő közúti forgalom és a gépjárművezetők egyre magasabb elvárásai a biztonságosabb közlekedés iránt összességében azt eredményezik, hogy a mérnökök számára a téli abroncsok folyamatos továbbfejlesztése még mindig a legfontosabb feladatot jelenti.
Az új abroncs fejlesztése során a legnagyobb hangsúlyt a téli időjárási körülmények között elérhető maximális indulási és fékezési nyomaték elérésére helyezték. Matthias Seng, az új
Continental ContiWinterContact TS830 fejlesztőmérnöke úgy alkotta meg az abroncs futófelületét, hogy a forgásirányos mintázatot különböző funkciók ellátására hivatott egységekkel tagolta. A futófelület középső része felel a kimagasló tapadás eléréséért jeges útfelületen, míg az abroncs vállrésze egyedülálló fékteljesítményt garantál behavazott úton. A cél elérése érdekében az új ContiWinterContact TS830 központi mintázata számos merev és erőteljesen lamellázott blokkal rendelkezik, amely a kapaszkodóélek sűrű hálózatát hozza létre jeges útfelületen. Az abroncs vállrészén már valamivel kisebb és kevésbé lamellázott blokkok találhatóak, amelyek a megfelelő számú kapaszkodóél által optimális úttartást biztosítanak havas körülmények között. „Az abroncs vállrészén több, mint 100 kapaszkodóél található és a lamellák összeadott hossza az abroncs teljes futófelületén meghaladja a 30 métert”, kommentálta Seng. „Ennek a kialakításnak a legfőbb értéke az, hogy a lehető legjobb tapadást teszi lehetővé havas és jeges útfelületen.” Az új abroncs jóval nagyobb területen érintkezik az útfelülettel, és a jelentősen megnövelt számú kapaszkodóél következtében érzékelhetően nagyobb tapadás jön létre. A különböző feladatok ellátására speciálisan széttagolt futófelület-kialakítás eredményeképpen sikerült feloldani azt az általános ellentmondást, ami a jeges és havas útfelületen kifejtett tapadás hatékonysága között jelentkezik.
Az új ContiWinterContact TS830 gumiabroncson található innovatív, különleges felépítésű lamellákat úgy alakították ki, hogy kiváló hosszirányú rugalmasságuk és kimagasló merevségük révén stabil maradjon a gépjármű kanyarodás közben. Ez aránylag gyorsabb kormányzási visszajelzést és nagyobb kanyarodási sebességet tesz lehetővé, aminek különösen nem várt akadály felbukkanása és annak gyors kikerülése esetén van kiemelkedő jelentősége. A forgásirányos mintázati kialakítás ugyancsak hatékony, ugyanis rendkívül gyorsan vezeti ki oldalirányba a felgyülemlett csapadékot esős időben és szorítja ki a latyakot az érintkezési felület alól. A forgásirányos kialakítás a mintázat különböző elemeit szimmetrikus rendszerben egyesíti, ami egyedülállóan halk gördülést eredményez.
A szilika technológia továbbfejlesztése egy másik terület, ahol a Continental abroncsfejlesztő mérnökei újabb sikert értek el. A H.A.F.T. (Hydrophilic Adhesion Fluid Technology) technológia egy különleges adalékanyag alkalmazása révén növeli az abroncs tapadását, ezáltal kimagasló úttartást tesz lehetővé havas, jeges és vizes útfelületen. Ennek az adaléknak köszönhetően a gördülési ellenállás ugyancsak tovább mérséklődött.
Matthias Seng elégedetten nyilatkozott a téli abroncsokkal szemben támasztott elvárások kielégítése terén elért eredményekről: „Sikerült közel 7%-kal javítani az irányíthatósági tulajdonságokat havas és jeges útfelületen, valamint közel 5%-kal felülmúlni a korábbi abroncsok teljesítményét vizes és száraz útfelületen. Ezzel egyidőben az abroncs futásteljesítménye és élettartama 10%-ot meghaladó mértékben növekedett.” Az új futófelületi összetételnek köszönhetően a ContiWinterContact™ TS 830 gördülési ellenállása – amely egyúttal alacsonyabb mértékű üzemanyag-felhasználást és károsanyag-kibocsátást eredményez – a nyári abroncsokéval vetekszik. A Continental új téli abroncsának mintázati kialakítását úgy tervezték, hogy tökéletes összhangban működjön, és hatékony támogatást nyújtson az ABS és ESC rendszereknek.
- sajtóközlemény -