Hírek > AutoBild téligumi teszt 2010

Autóink egyre szélesebb és nagyobb abroncsokon gurulnak, de vajon mennyire használhatóak ezek télen? Az AutoBild a 2010-es téligumi teszt alkalmával öt gyártó 245/40 R18-as méretű abroncsait vizsgálta. A teszthez használt autó egy Audi TT Quattro volt, de ezzel a mérettel szerelik többek között az Audi A4-A5-A6, Mercedes E-osztály, 5-ös BMW típusokat is. A tesztelt téligumik árait itt találja meg.

Vonóerő havon

Havas úton átvihető vonóerő mértéke, különösen gyorsításnál, vagy meredekebb emelkedőn haladásnál meghatározó tulajdonság, melyben toronymagasan vezetett a Continental.

Fékezés havon

Talán az egyik legegyszerűbben mérhető kritérium, 40km/h sebességről a teljes megállásig megtett távolság. Itt bizony a gumiabroncsé a főszerep, fékezésnél nem segít az Audi TT összkerékhajtása. Legjobban a Continental (23.9m) és a Goodyear (24.4m) teljesített. Érdekességként érdemes megemlíteni, hogy nyári abroncsokkal ugyanez kb. kétharmaddal hosszabb távolságon teljesíthető.

Kezelhetőség havon

Kijelölt tesztpályán elért átlagsebességgel mérik, melyben a Continental és a Dunlop bizonyult a legjobbnak, de a Goodyear és a Pirelli is kiemelkedő vezetési élményt biztosít.

Szlalom havas úton

Havas szlalompályán az autóban elhelyezett műszerre ható legnagyobb keresztirányú gyorsulással mérik. A legjobban a Dunlop teljesített ezen kritérium szerint.

Aquaplaning

A vastag vízréteg különös veszélyt jelent a széles abroncsok számára, könnyebben felúsznak, mint a keskenyebb abroncsok. A téligumi szerkezeti kialakításánál fogva ez még fokozottabb veszélyt jelent, mintaárkaik ugyanis általában keskenyebbek a nyáriaknál. Többek között ezért is fontos 4mm alatt lecserélni a téli abroncsokat. A legnagyobb biztonsági tartalékkal rendelkező abroncsok: Continental (94km/h), és a Dunlop (92km/h). (az a sebesség, melynél 6mm-es vízrétegen áthajtva megszűnik a tapadás)

Kezelhetőség nedves úton

A havas teszthez hasonlóan, kijelölt tesztpályán elért átlagsebességgel mérhető. Legjobb eredményt a Dunlop (80.9km/h) és a Continental (80.3km/h) érte el. Érdekességképpen a nyári abroncsokkal ugyanez 81km/h átlagsebességgel teljesíthető.

Köridő nedves pályán

Egyszerű körpályán teljesített köridő, melyet a referencia nyári abronccsal 14.16mp alatt lehet teljesíteni. Legjobb eredményt a Continental (14.40), Dunlop (14.53) és a Goodyear (14.59) érte el.

Fékezés nedves úton

100km/h sebességről megállásig megtett távolság, melyet a Dunlop-nak sikerült a legjobban teljesíteni, 45.3m-rel.

Kezelhetőség száraz úton

Egy modern téli abroncsnak száraz úton is közvetlen kormányreakciókat és magas kanyarstabilitást kell biztosítani a hirtelen fellépő akadályok kikerüléséhez, melyet különösen kiegyensúlyozott vezetési dinamikájával a Nokian nyert, kevéssel a Dunlop előtt.

Fékezés száraz úton

A téligumik lágyabb keverékük és lamellái miatt hiányzik az a merevség a mintázatból amit a nyárigumik biztosítanak. A nyárigumihoz (36.1m) a Dunlop-nak sikerült legközelebb férkőznie, majd 3 méterrel a Continental előtt.

Komfort

Mint az várható volt, az ennyire alacsony oldalfalú abroncsoknak nem a komfort az erőssége, ráadásul ez egy szubjektív kategória, de azért érezhető különbségek mutatkoztak a Pirelli és a Dunlop javára.

Gördülési zaj

Szabványos útfelületen, meghatározott sebességnél mért gördülési zaj, melyet a Nokian teljesített legjobban, de leghangosabb Dunlop is határértéken belül van.

Gördülési ellenállás

Speciális, erre kialakított gépen mért értékét, mely azért fontos, mert nagy hatással van az üzemanyag fogyasztásra. Legjobban a Pirelli és a Goodyear teljesítette a tesztet.

Dunlop SP Winter Sport 3D - példamutató

Dunlop SP Winter Sport 3D - példamutatóKitűnő téli tulajdonságok, legjobb irányíthatóság havon, nagyon jó aquaplaning ellenállás , dinamikus kezelhetőség száraz és nedves úton, kicsit magasabb zajszint.

Continental Winter Contact TS 830P - jó

Continental Winter Contact TS 830P - jóKitűnő téli tulajdonságok, a legjobb tapadás és legrövidebb fékút havon, magas biztonsági tartalékok, dinamikus kezelhetőség nedves úton, száraz úton hosszabb fékút.

Pirelli Winter 240 Sottozero Serie II - jó

Pirelli Winter 240 Sottozero Serie II - jóJó téli teljesítmény, biztonságos kanyarodás havon és jégen, kiegyensúlyozott teljesítmény nedves és száraz úton, alacsony gördülési ellenállás, kicsit hosszabb fékút száraz és nedves útfelületen.

Goodyear Ultra Grip Preformance 2 - jó

Goodyear Ultra Grip Preformance 2 - jóMeggyőző téli teljesítmény, rövid fékút havon, jó aquaplaning ellenállás, biztonságos irányíthatóság nedves és száraz felületen, kicsit hosszabb fékút szárazon, magasabb gördülési ellenállás.

Nokian WR G2 - kielégítő

Nokian WR G2 - kielégítőJó biztonsági tartalékok aquaplaninggal szemben, sportos irányíthatóság és rövid fékút szárazon, csak éppen megfelelő téli jellemzők, erős alulkormányzottság és hosszabb fékút nedves úton.


Forrás: autobild.de


© 2004, gumidirekt.hu Kft.
Minden jog fenntartva!