A teszt értékelése
Először a tavalyi téli teszten vezették be az ötfokozatú skálát, az eddigi "jó" minősítés felett egy új "nagyon jó" minősítést létrehozva, ezzel is ösztönözve a gyártókat, de ahogy tavaly, úgy idén sem sikerült még senkinek sem teljesíteni ezt a szintet. További érdekessége az ADAC teszt értékelésének, hogy az abroncsoknak minden kritériumban teljesítenie kell a végső értékeléshez tartozó szintet. Tehát hiába tervez egy gyártó olyan mintázatot, mely szárazon, futásteljesítményben, stb. magasan veri a mezőnyt. Ha ez az abroncs vizes úton elbukik, akkor a végső értékelésben sem kaphat jobbat, mint a legrosszabb eredménye. Miért is hoztuk fel pont ezt a példát? Az alábbi táblázatokban szürkével jelöltük azokat az eredményeket, amik miatt az ADAC tesztelői kénytelenek voltak lehúzni egyes abroncsok végső eredményét. Idén nagyon komolyan vették a nedves úton nyújtott teljesítményt, a nagyok közül sokan elbuktak rajta.Meglepetések
Két márka, az indiai Apollo és a svájci Maloya okozhat igazán fejfájást a nagyoknak. Az előbbi éppen csak lecsúszott a "jó" minősítésről, az ajánlott kategória legjobbja lett, a svájci Maloya pedig egyenesen a legjobbak között landolt, éppen csak lecsúszva a dobogóról. Valamit nagyon tudnak az alpesi országban, tavalyi téli teszten a szintén svájci ESA-Tecar okozott hasonló meglepetést. Negatív meglepetést okozott a Goodyear, mindkét méretben a nevéhez méltatlan helyen végzett.175/65 R14
A 175/65 R14-es méretben - mely olyan népszerű típusok alapmérete mint a Peugeot 206, Ford Fiesta, vagy a Toyota Yaris első generációja - az ADAC tesztelői 17 nyárigumit vizsgáltak a Bridgestone Róma melletti, valamint a Continental hannoveri teszt pályáján. Az előbbi a száraz teszteknek, míg az utóbbi a nedves úton végzett vizsgálatoknak adott otthont. A teszt eredmények kisebb megkötésekkel alkalmazhatók a szomszédos, 165/65 R14, 185/65 R14, 175/60 R14 és 175/70 R14 méretekre is.195/65 R15
A 195/65 R15-ös méretben - amely a középkategóriás autók jellemző alapmérete - 16 nyáriguminak kellett bizonyítania. A teszt eredményei nagy vonalakban alkalmazhatóak a szomszédos, 185/65 R15 és 205/65 R15 méretekre is.Konklúzió
Napjainkban a gumiabroncs tervezés legfőbb vezérelve az alacsony gördülési ellenállás és ezen keresztül fogyasztás csökkentése. Sajnos ez a tulajdonság szöges ellentétben áll a nedves tulajdonságokkal, úgy tűnik egyelőre keveseknek sikerült megtalálni az optimális középutat. Másik fontos következtetés, hogy a kedvező árfekvés nem feltétlenül jelent gyenge minőséget. Jó példa erre a Barum Brillantis 2 remek szereplése, nála sokkal magasabbra pozicionált márkákat sikerült megelőznie. De vehetjük példának a Barum-nál nem sokkal drágább Semperit-et is, mely mindkét méretben felküzdötte magát a legjobbak közé.Címkék: gumiteszt nyárigumi teszt adac