Gumiabroncs címkéről egy szó sem esett
A gumis szakmában többen biztosra vették, hogy az idei téligumi teszt egyik hangsúlya az idén bevezetendő EU-s gumiabroncs címkén szereplő adatok ellenőrzésén lesz, különös tekintettel a távol-keleti gyártókra. T.i. az abroncs címkén feltüntetett adatokhoz minden gyártó saját maga köteles minősíteni a termékeit. Mindenesetre az ADAC-nál nem vették fel a kesztyűt, szigorúan a saját metódusuk szerint nyüstölték a téligumikat.A jó téligumi nem csak havas úton jó
Ha jobban belegondolunk, télen a legtöbbet takarított, nedves-latyakos, vagy éppen száraz úton közlekedünk. Jól mutatja ezt az ADAC teszt értékrendszere is, e két tulajdonság az összpontszám 45%-át teszi ki, míg a havas-jeges úton mért jellemzők csupán 30%-ot. Ettől függetlenül természetesen nem elegendő az első két kritériumnak megfelelni. Az ADAC értékelési rendszere alapján, ha egy gumiabroncs bármelyik feltételnek nem, vagy gyengén felel meg, akkor az összértékelésben sem kaphat jó osztályzatot. Érdekes, hogy a "nagyon jó" minősítést továbbra sem sikerült egyik gyártó termékének sem elérnie.165/70R14 téligumik
A hazai utakon legnagyobb számban futó Suzuki Swift méretében folytatódott a Michelin és a Continental uralma, csak éppen helyet cseréltek a tavalyi teszthez képest, mögöttük viszont felborult a sorrend. Ahogy csökken a méret, a Dunlop és a Goodyear a havas úton mutatott teljesítménye sajnos egyre gyengébb. A titok nyitja, hogy mindkét mintázatot - teszt eredményeik alapján - inkább nedves utakra optimalizálták, ott viszont mindkettő kitűnő. Már a nyári tesztnél is leírtuk, hogy a kis, 13-14 colos méretben összességében nem igazán teljesít jól e két márka, még a saját alsó kategóriás márkájuk, a Sava is megelőzte őket. Remekelt viszont a Barum Polaris 3 165/70R14, az ajánlott minősítésű gumiabroncsok közül a legjobb eredményt érte el. Ha ehhez hozzátesszük az árát is akkor a mezőny legjobb ár/érték arányú téligumija.205/55R16 téligumik
Úgy tűnik a Continental-t ebben a mérettartományban nem lehet megverni. Idén a négy éve bemutatott (és a teszteken szintén remekelő) ContiWinterContact TS830 utódjával, a ContiWinterContact TS850-nel egyből az élre ugrottak, szorosan a nyomukban a Michelin Alpin A4-gyel. A Goodyear és a Dunlop itt már a két márka presztízsét megillető helyen, viszont a Pirelli elindult a forgalommal szemben. Aki rendszeresen figyelemmel kíséri az ADAC teszteket, annak már ismerősen cseng a svájci ESA-Tecar, de idén nem sikerült olyan meglepetést okozniuk, mint az elmúlt években. A Falken is új mintázattal érkezett, és sikerült is az elmúlt években, főként a nyári teszteken elszenvedett fiaskót helyre hozni.215/65R16 téligumik
Kicsit olyan érzésünk van ezzel a teszttel kapcsolatban, mint a mesében: hoztam is ajándékot, meg nem is. Összesen hat mintázat kedvéért kár volt nekiállni, legalább 2-3-szor ennyit kellett volna, tekintettel a méret népszerűségére. Olyan autók futnak ezzel a mérettel, mint a Nissan Qashqai, VW Tiguan, Volvo XC70, Honda CR-V. Erre való tekintettel egy kiadós tesztet is összehozhattak volna az ADAC szakemberei. Mindezek fényében nehéz értékelést adni, a három legfontosabb kritériumban (száraz-nedves-havas út) a Sava gyengélkedett kicsit, illetve a sor végén szokás szerint egy kínai autógumi, minősíthetetlen eredménnyel nedves úton.Címkék: gumiteszt téligumi teszt adac