Áttörés a Continental-nál: jelentősen csökkenhet az utastéri zaj a márka új megoldása miatt
A német márka bejelentése szerint a ContiSilent technológiával készülő gumiabroncsoknál a szokásosnál alacsonyabb lesz a zajkibocsátás. Az elsőként az Audi RS6 és RS7 modellekre felszerelt garnitúrák az egyéb tulajdonságok tekintetében megegyeznek a hagyományos (normál) gumikkal.
ContiSilent néven új megoldást mutattak be a
Continental-nál, amely a tesztek szerint jelentősen csökkentheti a gumiabroncsok által keltett, utastérben hallható zaj mértékét. A kiváló menettulajdonságokat biztosító technológiánál úgy érték el a minimális gördülési zajt, hogy a gyártási folyamat végén a gumi légzáró rétegére hangelnyelő bevonatot ragasztottak.
Ez a speciális habréteg az eredmények szerint hatékonyan csillapítja a gumik gördülésekor keletkező rezgéseket, ezáltal pedig növeli az autó utasainak komfortérzetét. A mérések kimutatták azt is, hogy a ContiSilent technológiával útfelülettől függetlenül az utastérben hallható zaj mértéke akár 9 decibellel is csökkenhet.
A német márka tájékoztatása szerint a ContiSilent technológiával ellátott gumiabroncsok minden tekintetben megegyeznek a kereskedelmi forgalomban kapható társakkal: a megoldás tehát sem a menettulajdonságot, sem a keréktárcsa használatát, de még a szereléssel összefüggő technikai paramétereket sem befolyásolja. A ContiSilent technológiával felszerelt gumiknak nem romlik a fékteljesítménye, az irányíthatósága és a vizes úton nyújtott teljesítménye sem, a megoldás pedig csakis a gördülési zajra van (jótékony) hatással.
Az autógyártók közül az Audi szereli fel először autóit ContiSilent technológiával gyártott gumiabroncsokkal. Az Audi RS6 és az RS7 modellek ezentúl a
ContiSportContact 5P modellcsaládba tartozó gumikat kapják meg; előbbire 285/30 ZR 21, utóbbira pedig a 275/30 ZR 21 méretet szerelik fel a Continental új technológiájú nyárigumijával.