Amikor a gömb alakú kerekeken lebegő autó nem tűnik megvalósíthatatlannak
Bármennyire is nehéz elhinni, a legmodernebb önjáró autók után is van hova fejlődnie az autóiparnak. Valami új, valami nagyon látványos kellene, ami tényleg óriásit szólhat.Ez mind szép és jó, de mi értelme van ennek egyáltalán?
Nagyjából megkönnyít mindent, ami a vezetéssel kapcsolatos. Az automata váltós autók már így is különösen könnyen vezethetők, hát még akkor, ha mondjuk Eagle-360 kerekeken lebegnek. Ez ugyanis lehetővé tenné az autó számára azt, hogy bármilyen - tényleg bármilyen - irányba mozogni tudjon. Mondjuk helyben meg is fordulhat. Nem lenne többé csak előre és hátra, a parkolás pedig iszonyú egyszerű művelet lenne. Így a rutintalan sofőrök mögött nem állna kétszáz méteres sor, amikor épp élet-halál harcot vívnak az autójukkal, hogy beférjenek két másik közé. De hogy lehet az, hogy a gumik nem gurulnak ki a kocsi alól? Erre is megtalálták a megoldást: a kerekek három oldalról zárt térben lennének.És mit tud még?
A gumik lassabban kopnak el. Jó, ezt már sok gumiabronccsal foglalkozó cég ígérte… Az Eagle-360 viszont olyan beépített szenzorral működne, ami figyeli a gumik állapotát. Emellett pedig a rendszer képes az abroncsok megfordítására, így azok menet közben másik felületen érnek majd az aszfalthoz.Kell lennie valamilyen hátrányának is…
Mint ahogy mindennek, sajnos ennek is van. Az egyik, hogy a feltalálók már évtizedek óta próbálják megoldani ezt a problémát, eddig sikertelenül. A másik dolog, ami szintén gondot jelenthet pedig az, hogy a gömb alakú kerekek túl nagy helyet foglalnának el az autó hasznos térfogata alól.Címkék: magazin technológia goodyear