Amit a gumiabroncs márkákról tudni kell
A gumiabroncs gyártókat nagy általánosságban 3 különböző osztályba sorolhatjuk. A különbség pedig, bár jelentős lehet az egyes kategóriák között, a nevük általában jótékonyan elfedi a gyanútlan vásárló szeme elől.Prémium gumiabroncsok – a megbízhatóság szinonimái
A prémium kategóriába sorolt autógumi gyártók valóban prémium minőséget képviselnek. Aki megengedheti magának, ne is gondoljon olcsóbb gumiabroncsra. A nagy hatos, a klasszikus prémium márkák, amelyekről jobb esetben már mindenki hallott:Középkategóriás gumiabroncsok – a vékonyabb pénztárcák barátai
Úgy is szokták ezeket nevezni, mint "minőségi abroncsok". A "minőségi gumiabroncsok" gyártói általában szeretnének egyszer prémium megítélést szerezni, ezért kellően odafigyelnek a termékeik minőségére. Vannak köztük önálló márkák (pl.: Hankook, Toyo, Nokian, Falken, Kumho), de jelentős részük valamelyik prémium márka holdudvarába tartozik (pl.: Barum, Semperit, Firestone, Kleber, Fulda)Alsó-kategóriás gumiabroncsok – annyira minőségiek, amennyit a törvény előír
Úgy is hívjuk ezeket, mint "gazdaságos gumiabroncsok". Ezeket általában nem ismerjük, a piacon sincsenek jelen folyamatos reklámokkal és marketinggel, a termékeik összes megfelelőségi kritériuma annyi, hogy elérjék az európai biztonsági standard minimumát. Többnyire a távol-keleti, kínai márkákat soroljuk ide, de az utóbbi időben számos több, magasabban jegyzett gyártó is megjelent ebben a kategóriában önálló márkanévvel.Az alsó és a felső kategória közötti különbség több, mint minőségi eltérés
Technológiai szempontból a prémium kategóriás abroncsokat gyártó cégek sokat költenek a kutatás-fejlesztésre és a tesztelés módszere is költséges. Ezen felül a felhasznált anyagok is minőségiek, amik biztosítják az első osztályú biztonság, tapadás és csúszásgátlás meglétét.A biztonság olyan szempont, amit érdemes megfizetni
Biztonság szempontjából a prémium gyártók minőségbiztosítási tanúsítványai sokkal magasabb elvárásnak tesznek eleget. Ez azt jelenti, hogy a gumiabroncs és az autógyártók keresik egymás között azokat a kapcsolódási pontokat, amelyek szempontjából biztonságosabbá tehetik az autózást.Címkék: magazin