Megjöttek az ADAC 2018-as téli teszteredményei: nincs kiváló minősítésű abroncs!
ADAC 2018-as téli gumitesztjén a Continental újfent az élre tört, az viszont nem túl biztató, hogy idén a vizsgált kategóriákban nem, hogy kiváló minősítésű, de "jó" minősítéssel végzett abroncs is alig akadt.
Pedig az ADAC csapata gyakorlatilag ugyanolyan próbák elé állította a téli gumiabroncsokat, mint tavaly. Úgy látszik, a gyártók spóroltak a fejlesztésen 2018-ban, mert az eredmények jócskán elmaradnak a várttól
175/65 R14 téli gumik
Idén egy Ford Fiestán tesztelték a 175/65R14-es (T sebességindexű) téli gumikat, hogy azok hogyan viselkednek száraz, valamint nedves úton, illetve jégen és havon.
A tesztek során azonban a "Ford-kategóriában" mindösszesen két abroncsnak sikerült "jó" minősítést elérni. A nagy többség többé-kevésbé kielégítő produktumot nyújtott, így a középmezőnyben igen nagy a tülekedés.
A prémium kategóriás Continental WinterContact TS860-asa, amely a 2016/2017-es szezon újdonsága volt, tavaly is kiemelkedően szerepelt a havas és nedves útviszonyok között.
Akkor a T sebességindexű 195/65 R15-ös abroncs-méreten brillírozott, idén pedig kisautó méretben, a 175/65 R14-esen vitte el a pálmát.
Ugyan az első helyet holtversenyben, ám így is megérdemelten zsebelte be, hiszen a szilika alapanyagú TS 860-as Cool Chili technológiájának köszönhetően a tesztjárművön mind havas, mind vizes, valamint jeges úton is kiváló kezelhetőséget produkált. Mindehhez ráadásul jó fogyasztás, rövidebb fékút és csendes futás is társult, azaz méltán került a dobogó csúcsára.
A másik első helyezett - és itt véget is értek a "jó" minősítések - a Dunlop középkategóriás autókra készült Winter Response 2 abroncsa lett.
A Dunlop téligumi-abroncsának innovatív, fordított hóelvezető mintázata jobb tapadást biztosított fékezésnél és gyorsításnál, valamint 45 fokos váll mikrominta-árkai nem csak havon, de jégen történő kanyarodás esetén is stabilabb irányíthatóságot eredményeztek.
205/55 R16 téli gumik
A H sebességindexű (210 km/h sebességet lehetővé tevő) 205/55R16-os abroncsok tesztjárműve egy Volkswagen Golf volt.
Talán úgy tűnhet, hogy ismételjük magunkat, azonban ebben az osztályban szintén nem szerepelt egyetlen abroncs sem kiválóan, viszont itt is a Continental WinterContact TS860-asa kapta a legjobb minősítést.
Igen kis értékelésbeli eltérésekkel három prémium termék állhatott tehát a 205/55R16-os abroncsok tesztjének képzeletbeli dobogójára:
1. a már többször is említett Continental TS860-asa,
2. a Goodyear 3D-BIS Technológiával készült, kis- és középkategóriás autókra tervezett UltraGrip9-ese, valamint
3. a Dunlop Winter Sport 5-öse (nedves úton mutatott teljesítménye miatt) egy tizeddel lemaradva prémium társaitól.
A Goodyear gumiabroncsának tavaly az R15-ösök között még dobogó közelbe sem sikerült felvergődnie, és ezt szerencsére megszívlelték a fejlesztők. Ennek eredményeképpen idén a váltakozó geometriájú blokkjai és mély, egyenes lamellái hozták az előzetes elvárásokat, sőt, egy paraszt-hajszállal jobbnak is bizonyult fogyasztás terén a Continental TS860-asánál.
A tizenegy, összességében csak "ajánlott" pontszámot kapott abroncs mögött, (amelyek között böngészve olyan, általában jobban szereplő neveket találhatunk, mint a Bridgestone, a Vredestein vagy a tavalyi 4. helyezett Nokian) sereghajtó lett az olcsóbb árkategóriát képviselő Laufenn IFIT LW31ese, amely hiába kapott új gumikeveréket, nedves úton nyújtott igen gyenge (5.5) teljesítménye miatt az ADAC tesztelő csapata idén az utolsó helyre sorolta.
Talán másoknak is feltűnt, hogy a Hankook neve nem szerepel a listán. A gyár ugyanis gumi-keveréket váltott, módosított összetételű, új Icept RS2 abroncsmodellje pedig (miként a Micheliné sem) még nem került kereskedelmi forgalomba az ADAC tesztjének idejéig.