Hasznos tanácsok

• Téli vs. nyári abroncsok

• Négyévszakos abroncsok

• Terepjáróra kell-e téligumi?

• Téli gumiabroncsok mérete

• Mintázatok főbb típusai

• Mikor kell cserélni a gumikat?

• Két abroncs cseréje

• Kerekek áthelyezése

• Kerékcsavarok meghúzása

• Levegőnyomás ellenőrzése

• Gumiabroncsok tárolása

• Gumiabroncsok karbantartása

• Váltóméretek



Kerékcsavarok meghúzása

A kerékcsavarok helyes meghúzásáról itt olvashat részletesen.
Sajnos sokan elfelejtik, de kerékcsere után, 50km megtételét követően a kerékcsavarokat újra kell húzni!


Levegőnyomás ellenőrzése

A levegőnyomás ellenőrzéséről itt olvashat részletesen.
A kerekek levegőnyomását rendszeresen (kéthetente, pótkereket is) ellenőrizni kell!


Gumiabroncsok tárolása

A gumiabroncsok a gyártó által az alapanyagba kevert öregedés gátló ellenére öregszenek. Szakszerű tárolás által azonban az öregedés minimálisra csökkenthető. A gumiabroncsok leszerelésekor a kerék helyzetét meg kell jelölni (pl. krétával a gumiabroncs belső oldalán, pl. "BE" a bal első keréken).
Felnire szerelt gumiabroncsokat egymásra rakva vagy felakasztva, a leszerelt gumiabroncsokat állítva és időnként forgatva kell tárolni. A tárolás lehetőség szerint hűvös (15-25°C, hőforrásoktól távol), száraz (víz, olaj, üzemanyag, egyéb vegyi anyagok) és sötét (közvetlen napsugárzás és magas UV sugárzású fényforrások) helyen történjen.
Több hónapos tárolás esetén a gumiabroncsok nyomását csökkentse a felére, és rendszeres időközönként ellenőrizze!


Gumiabroncsok karbantartása

A gumiabroncsok magas műszaki színvonalon gyártott termékek, amelyek a korszerű gépjárművek alkalmazási területeinek tökéletesen megfelelnek. Mint minden más, magas szintű technológiai eljárásokkal gyártott termék esetében, a gumiabroncsoknál is ajánlatos a körültekintő kezelés és karbantartás. Csak ebben az esetben garantálható, hogy Ön vezetőként gumiabroncsainak optimális teljesítményét élvezheti azok teljes élettartamán keresztül.
Óvja a gumiabroncsot a sérüléstől!
Nem kellően körültekintő vezetéssel, éles tárgyakba ütközve és járdára való felállásnál megsérülhet a gumiabroncs. A gumiabroncs belső szerkezete rejtett, esetenként azonnal nem észlelhető sérüléseket szenvedhet. Ha ilyen jellegű sérüléseket észlelne, mindenképpen szereltesse le azonnal a gumiabroncsot a keréktárcsáról és adott esetben cseréltesse ki!
A javító spray csak szükségmegoldásként alkalmazható gyors javításra, rövid távolság megtételére a legközelebbi szakszervizig. A tömlő nélküli (tubeless, TL) gumiabroncsba nem ajánlott tömlőt helyezni.
Ha elkerülhetetlen, hogy járdára vagy egyéb akadályra felhajtson, csak egészen lassan, a kerekkel a járdaszegélyre merőlegesen tegye.
Rendszeresen ellenőrizze, hogy gumiabroncsain nincs-e sérülés, kitüremkedés vagy belefúródott idegen tárgy. Ez különösen fontos a H, V, W, Y vagy ZR sebességindexű gumiabroncsoknál, mivel ezek nagy terhelésnek vannak kitéve. Ezeket a gumiabroncsokat nem ajánlott javítani.


Váltóméretek

Váltóméret alatt az eredeti gumiabroncs átmérőjével megegyező (±1% tűréshatáron belül levő) méreteket értjük. Az eredeti kerékmérethez képest plusz egy-két mérettel eltérő abroncsok általában felszerelhetők az autóra (pl. 195/65 R15 helyett 205/50 R17, természetesen felni cserével együtt), kisebb méretű keréktárcsa azonban a fékszerkezet miatt nem biztos, hogy felszerelhető. Nagyobb eltérés esetén már elképzelhető, hogy komolyabb beavatkozásra (pl. nyomtávszélesítő alátétek felszerelésére) van szükség. Az autójára felszerelhető abroncsok méretéről az autó kézikönyvében talál pontos útmutatást. Az autógyártók némely típusok esetében olyan méreteket is megadnak, melyek a fentiek értelmében nem váltóméretei egymásnak, de a kézikönyvben szereplő méretek minden esetben nyugodtan felszerelhetők az autóra. A baloldali menüben található váltóméret kereső segítségével könnyedén tájékozódhat a meglévő gumiabroncsának váltóméreteiről. Az ott közölt adatok tájékoztató jellegűek, méretcsere esetén mindenképpen kérje ügyfélszolgálatunk segítségét.

© 2004, gumidirekt.hu Kft.
Minden jog fenntartva!